Thursday, February 28, 2013

Prickly Pear


Prickle Pear on my walk this morning
Mixed media
8x26. $125





"Ideas come from everywhere"
Les idées viennent de partout"
Hitchcock






Julia Cameron, my doctor , and my dog Olivia have one thing in common, they want me to walk daily. Resistance is futile when confronted with the mental and physical benefits of this daily activity. So I have been walking every morning and ideas come flushing down my throat during this sacred time. This painting is an example of my thought process. I have so many things flying in my mind so I need to consolidate all these flying objects.

Julia Cameron, mon docteur et ma chienne Olivia ont une chose en commun: ils veulent que je fasse de la marche tous les jours. Pas la peine de résister quand on remarque les bénéfices physiques et psychiques d'une telle activité quotidienne. Donc, je marche tous les matins et les idées et autres inspirations se pressent au balcon de mon cerveau. J'ai qu'à ratisser. Cette peinture est un exemple du chemin suivi par mes errances quotidiennes, tout danse dans ma tête.


This prickly pear was teasing me from behind its protective red brick wall and was screaming at me to use it. So here it is. In its leaves one can see the sky of that gorgeous morning, the flowers along the way, my heart filled with love, the little creatures encountered, the jumbling of words in my brain, etc...
Ink, oil pastels, paper, acrylic applied in several layers on a 8x26 canvas
Cette plante de cactus me salut tous les matins de derrière son mur de briques rouges. Alors, fallait bien que je la mette sur ma toile, non? Dans ses feuilles on peut avoir une idée de tout ce qui se passe dans ma tête: le bleu du ciel de ce matin-là, les bestioles rencontrées, tous les mots qui dansent dans ma tête, mon coeur rempli, etc...
Encre, pastels gras, papier, acrylique appliqués par étapes, sur une toile de 12cm sur 50cm.

1 comment: