Wednesday, May 1, 2013

Oil Pastels

5 Seasons of my Heart
Oil Pastel on Paper



I discovered oil pastel recently. I took a class with Donne Bitner where she taught us the basic elements of abstract painting. It was a rich class where I learned many techniques. One class, we used oil pastel to study some artist, I am hooked. I don't need water or any other liquid medium. I can paint or draw on any surface, paper, canvas, wood. I can prepare the surface but lately I have been loving to paint directly on wood surfaces, no gesso, no medium between the rough and the color. I love it.

J'ai découvert le pastel gras récemment. J'ai suivi ce cours de Donne Bitner qui nous enseignait les bases rudimentaires de la peinture abstraite. Riche en information, j'ai appris tout un tas de techniques nouvelles. Lors d'un cours où nous étudiions le travail d'un artiste dont j'ai oublié le nom, nous devions utiliser des pastels gras. Le coup de foudre. Je n'ai besoin d'aucun liquide. Je peux peindre ou dessiner sur n'importe quelle surface, papier, toile, bois, etc... Je peux préparer la surface si je veux, mais dernièrement je prends mon pied en travaillant directement sur le bois, sans préparation chimique au préalable, juste le grain du bois et mon pastel. J'adore.

Starry Night
Oil Pastel on wood
(12x12)

Landscapes have a tendency to come out from under my fingers when I use oil pastels. Skies are taking a leading role too. Here is an example. It is called Starry Night. I was thinking clouds but it could be anything you want.

Des paysages ont tendance à naître sous mes doigts quand j'utilise le pastel gras. Le ciel joue un rôle de plus en plus important comme ici dans "Nuit Etoilée". Je pensais à des nuages mais ce pourrait bien être ce que bon vous semble.


1 comment:

  1. I love the 5 Seasons of your heart! Beautiful color and texture.

    ReplyDelete