Thursday, May 23, 2013

Ma Collection de Maîtres

Ma Collection de Maîtres

Thank you for reading my blog and having the patience to follow my exploration in the art world. I just returned from visiting my family in France and I managed to steal some time to go to La Pinacothèque de Paris, where Tamara de Lempicka is featured. Heavens. I have to say that I am very attracted to her work. I LOVE her lines, I love the smoothness, the decorative aspect of her painting. I love her portraits, her nudes. I never thought I'd see much of her real work since most of it belongs to private collectors, so I was so heavenly surprised. If you are around Paris, the exhibit goes until September 9th. Check it out.

Merci de lire mon blog et d'avoir la patience de me suivre dans mon exploration du monde des arts. Je rentre tout juste de France où j'ai passé un peu de temps en famille. J'ai réussi à voler quelques instants pour aller visiter l'exposition sur Tamara De Lempicka à La Pinacothèque de Paris. Vous me voyez aux anges. Je dois dire que je suis assez attirée par son travail. J'adore ses lignes, la douceur et le côté décoratif de son travail.  Ses portraits et ses nus me font vibrer. Je ne pensais jamais pouvoir voir ses oeuvres puisqu'elles appartiennent en grande partie à des collecteurs privés. Si vous traînez vers Paris, allez y faire un tour, l'exposition dure jusqu'au 9 Septembre. 


Tamara de Lempicka's work talks to my sense of esthetics and she is among the painters with whom I find inspiration and with whom I do my apprenticeship. Since I started painting, I have come to the habit of "copying" works of masters I like, works I'll never be able to own, works that are universal. I need to see them regularly and not in a book or on a poster. So, I make them mine. They are not for sale, they are my own collection, my own private school. I make them mine using various techniques.
Here are 3 of my collection

L'oeuvre de Tamara de Lempicka touche mon propre sens de l'esthétique. Elle fait partie de ces peintres qui m'apporte inspiration et apprentissage. Depuis que j'ai commencé à peindre sérieusement, j'ai pris l'habitute de "copier" le travail des maîtres. Si une peinture me plaît, je me l'approprie en la reproduisant. Je ne serais jamais à même de les posséder puique leur oeuvre est universelle, mais je ne peux me contenter d'une image dans un livre ou même d'une affiche. Alors, je la refais à ma manière, utilisant diverses techniques. Elles ne sont pas destinées à la vente, juste pour mon plaisir et mon éducation personels.
En voici 3 de ma collection.



Botticelli's Venus.
Acrylic and masa paper on canvas
16"x20"
A nude from Modigliani
Acrylic on canvas
24"x24"














Portrait of a woman by Picasso
acrylic and masa paper on wood
16"x20"


No comments:

Post a Comment